23. august 2013

Mine første Lathyrus



For første gang i år har jeg prøvet at så Lathyrus. Jeg kan lige så godt sige det, som det er: Jeg er blevet afhængig  :o))

14 frø sået i en Plugbox - her et foto fra den 15. maj. Seks af planterne er sat i en potte ved terrassedøren. Fotoet til højre er fra den 9. august.



Sorten hedder 'Mollie Rilestone'. Blomsterne skulle være cremefarvede med rosa kant. De to først udsprungne blomster så imidlertid sådan ud:


Men så tog 'Mollie' sig sammen. Nu passer blomsterne til beskrivelsen. På grund af sin sene start her i livet (læs: sene udplantning) er hun ikke blevet så stor. Derfor passer hun perfekt til potten og det knap 1m høje jernstativ. Hun er sart og fin, en skønhed uden lige, og hun dufter helt vidunderligt.





 Kan det blive meget bedre?


 
 

9 kommentarer:

  1. Ja - man bliver altså afhængig. De er både smukke og så er duften jo fantastisk.
    Er helt enig :-)

    SvarSlet
  2. Den er meget smuk. Jeg er også blevet afhængig af lathyrus og deres duft.
    Har også selv sået i år.

    SvarSlet
  3. 'Mollie Rilestone' er SÅ yndig!!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  4. Hej Christel.Smuk lathyrus du har sået.Mine har været slut længe......men de blomstrede helt vildt.Var til Garden Living Fair i Hillerød sidste weekend.Fik købt en smuk mørk hyld,fra Høsterkøb planteskole.Den liller vist i nærheden af dig?God weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
  5. Tror også jeg må have nogle i rosa nuancer næste år. Mine er blå og violette i pr og jeg har lige plukket tre store buketter

    SvarSlet
  6. De er smukke Christel :)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  7. Hej Christel, tak for kik ind hos dig idag, og dine lathyrus selv har jeg også sået for første gang i år og sikken en høst, jeg plukker hver dag buketter...så begejstret kan jeg godt forstå du er...tillykke med succeen...

    SvarSlet
  8. Dine lathyrus er blevet fine.- Og ja, de er fantastiske i buketter.
    Venlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet