3. juli 2013

Høneballehaven ......


..... en fantastisk have, som jeg besøgte, da Lisbeth holdt blogtræf den 29. juni. Her er nogle af de billeder, jeg fik taget:

Fra Nordbedet:

Blandede former og farver

Smukke, mørkløvede Heuchera

Denne clematis (kan ikke huske sorten) betog alle med sine meget store blomster:



Detaljer fra skovhaven:

Blandet løv

Smukke Hosta'er

Endnu en smuk Hosta

Og Hosta'er med blade så store som ..... vandkander :o)

Rhododendron med blade så bløde som babykinder

Staudebedet:


Nu med sol på

Blandede bolcher

Rosen 'Odyssey' sammen med forskellige Geranier

Smuk, nyudsprunget pæon

Mørkerød Astrantia
Flere stauder:

Torskemund i sart gule og rødlige farver, som -  med rette - blev beundret

Solen gav de våde blomster på denne Geranium et 'marmor-agtigt' skær

Nogle af Lisbeths roser fra bedet med de varme farver (jeg kender desværre ikke navnene på dem):




Og 'Odyssey':


Vi startede i bygevejr:


Efterhånden brød solen dog igennem skydækket. Det nød vi alle, også Lisbeth og Bents to hunde, Vicky og Speedy (håber, at navnene er stavet rigtigt):



Efter haverundturen var der plantebytte:

Fra venstre: Malcolm, Lene, Jette, Ulla, Lisbeth, Helle, Tim, Malene og Gitte
Og eftermiddagskaffe med lækker lagkage:


Tusind tak, Lisbeth og Bent, for at åbne jeres fantastiske have for os. Det var meget inspirerende og rigtig hyggeligt at hilse på både jer og de andre 'havenørder', der var mødt op.

13 kommentarer:

  1. Tak Christel
    sikken en masse fine billeder du har taget i Høneballehaven. Det var en dejlig dag, og jeg nød at have besøg af jer alle. Altid sjovt at se hvad andre har fokuseret på, teksten er heller ikke dårlig :) hostablade så store som vandkander osv.
    Tak for din fine beskrivelse af min have og tak fordi du valgte at lægge en uge på Samsø i år, så du kunne være med her hos mig.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth.
      Det er i allerhøjeste grad mig, der takker. Det var meget inspirerende at se din smukke have og en stor fornøjelse at hilse på dig, Bent og de øvrige havebloggere.
      Samsø er sådan en dejlig ferieø, og vi nød vores uge på øen.
      Kan du huske, at vi talte om en rhododendron, der stod i nordbedet? Den er ikke så høj, er tæt og kugleformet og - så vidt jeg husker - med smalle, mørkegrønne blade. Har du navnet på den?
      Knus Christel

      Slet
    2. Hej igen
      Mon ikke det var Globigerum, det mener jeg, den har spidse blade. Det kan også være Roxianum den stod forrest og Globigerum sidst.
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Hej Christel.Dejligt indlæg du har lavet fra Samsø.Det var en rigtig skøn dag.Og også dejligt at hilse på dig igen.
    Håber i havde en god uge på øen.Rigtig gode billeder du viser.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Ja, det var en dejlig dag hos Lisbeth. Og i lige måde. Håber, at vi kan finde ud af at stikke hovederne sammen igen inden så længe.
      Du kan tro, at vi nød vores ferieuge på Samsø. Det er nok ikke sidste gang, vi har været dér. Nu er ferien forbi, og haven kalder :o)
      God weekend.
      Knus Christel

      Slet
  3. tak for sidst... det var en perfekt dag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tim.
      I lige måde. Det var hyggeligt, at hilse på dig. Ja, det var en dejlig dag, og sikke mange indtryk, man kunne tage med sig hjem.
      Bh Christel

      Slet
  4. Kan se det har været en dejlig dag, og ikke mindst den dejlige sommerlagkage.Skønne billeder tak for kikket.
    Hilsen plateauet-haveliv

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak :o) Ja, det var en dejlig og inspirerende dag.
      Bh Christel

      PS: Har været forbi din blog og tilmeldt mig som fast læser.

      Slet
  5. Hej Christel - ja man er helt høj efter at have været en tur i Høneballehaven, ikke? Der er så meget forskelligt at se på, og selvom Rhododendron er hovedattraktionen, er der virkelig en masse andet at få øje på også. Så jeg vil sige, at der er lidt for enhver smag. Fine billeder fra din hånd også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.
      Jo, det er man. Der er virkelig mange 'godbidder', og man bliver frygteligt inspireret og får bare lyst til at kaste sig over haven derhjemme med diverse ændringer :o)
      Knus Christel

      Slet
  6. Kære Christel
    Det var bare en forunderlig havedag i selskab med dejlige haveblogvenner og sikken have Lisbeth har! Det var så hyggeligt at hilse på dig igen, og jeg er spændt på at se din fine lathyrus gro til. Vi må kigge i kalenderen og finde en passende havedag at mødes over en kop kaffe og måske købe en enkelt plante eller ti hos Mathildestien ;0)
    Knus Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose.
      Ja, det var super hyggeligt at mødes igen og ikke mindst inspirerende at se Lisbeths smukke have.
      Jeg har netop besluttet mig for at anskaffe mig nogle flere storkenæb, så jeg er med på et besøg hos Mathildestien med kaffe og kage :o) Jeg vender tilbage pr. mail.
      Knus fra Christel - og en hilsen Keld

      Slet