12. oktober 2012


Jeg iler for at bringe en forglemmelse. Ud over de allerede nævnte gaver fra Bente med bloggen Elmbjerg's Eden (læs mere her), forærede Bente mig disse to poser med frø. Den ene pose er med frø af Judaspenge med hvidbrogede blade, den anden med frø af lyserød Akeleje.


Super fine frøposer, Bente har lavet - og med udførlig beskrivelse på bagsiden.


Tak, Bente  :o)

Jeg vil også lige vise, at de fine Pelargonie-babyer, som jeg fik, nu er kommet i 'vuggestue'. Alle potter har fået et drys Vermiculite oven på jorden, og i bunden af drivhuset er der lagt en vandingsmåtte. Låget er siden sat på klem for at sikre ventilation. (Redigeret den 14/10-2012).


Og så lige et farvel til vildvinen, som nu er ved at være ribbet for blade. Bladene ligger i en bunke langs muren. De røde bladstilke sidder endnu tilbage, og klatrearmenes snørklede 'filigran-mønster' træder nu tydeligt frem.


I ønskes en god fredag aften. God fornøjelse til jer, der skal ud og opleve Kulturnatten  :o)

12 kommentarer:

  1. Søde frøposer. Det lille ´drivhus´ er da også alletiders.

    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og en god weekend også til dig.

      Slet
  2. Godaften Christel.Fin lille bolig til dine små pelargonia.Og sikke fine frøposer Bente har lavet.Fra nu af går det stærkt med løvfald.Fik revet hele græsplænen i går.Men der kommer mere endnu.og det skal lægges rundt om rhodoerne.Rigtig god weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften til dig, Jette :o)
      Ja, jeg gør, hvad jeg kan, for at de skal trives.
      Bentes frøposer er simpelthen så fine.
      Dejligt - bladene gør også mere gavn hos rhodo'erne.
      Tak i lige måde og havekram herfra.

      Slet
  3. Ja Bente laver nogle fine frøposer, det er jeg bestemt ikke skrap til :)
    Bladene er ikke faldet af træerne hos os endnu, men det kommer nok.
    Kulturnatten nej det skal jeg ikke, jeg "nøjes" med vild med dans :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine frøposer (som jeg i øvrigt viser i mit næste indlæg) blegner også ved siden af Bentes, men det er nu en meget hyggelig beskæftigelse, så op i ..... med det :o))
      God fornøjelse - så er der helle ingen fare for at blive forpustet ;o)

      Slet
  4. Hvor er det nogen fine frøposer - og så din vildvin, hvor er den skøn, jeg går og pønser..... der må da være plads til sådan en lille bitte vildvin her hos mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil prøve at formere vildvinen. Hvis det lykkes - og du har tålmodighed - kan du få én herfra.

      Slet
  5. Tak for rosen. Jeg kan nu godt lide dine personlige poser! Du har en smuk håndskrift.
    Så vil jeg lige sige, at dine pelargonier meget gerne må tørre ud imellem vandingerne.
    Det er nemlig sådan, at hvis du vander, så de konstant er våde, så gider de ikke sætte rødder,
    for det er jo ikke nødvendigt så. Så endelig lad dem tørre helt ud, før du vander igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Bente.
      Jeg kan forstå, at jeg skal holde igen med vanding - så må jeg også hellere åbne lågene til drivhusene.

      Slet
  6. Ja Bentes frøposer er bare fine.
    Heg har også modtaget en.
    Ha` en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med denne gavmildhed.
      Tak i lige måde.

      Slet