6. juli 2012

Havefestival 2012 - Kapitel 4

Kapitel 4 - Lisbeths dejlige have i Bagsværd


Fra Vangede videre til Bagsværd, hvor jeg havde glædet mig til at møde Lisbeth fra bloggen Countryliv og - selvfølgelig - til at se hendes have. Og jeg blev bestemt ikke skuffet :o)

Jeg vil dog starte baglæns. Lisbeth var nemlig så gavmild at klippe af sin Gåseurt, så jeg kunne prøve at stiklingeformere den, hvilket jeg fluks kastede mig over, da jeg kom hjem:


Lisbeths Anthemis "Sauce Hollandaise" og mine pottede stiklinger af den.

Håber, at det lykkes - jeg kan allerede se den for mig i mit Barnaby-bed ved siden af den purpurrøde rose "William Shakespeare 2000".

Nu til sagen! Der er jo andre, der har lagt billeder fra Lisbeths have på deres blog, og mine fotos vil nok ligne nogle af dem, I allerede har set, men jeg synes nu, at denne dejlige have tåler et gensyn.

Udsnit af det runde staudebed med en eftertragtet Astrantia "Bloody Mary"

Det runde og frodige staudebed - bagved den bølgeformede
 hæk, som så genialt deler haven i to rum

Smukke frøstande på Dronningebusken

Udsnit af det gule og hvide bed

Torskemund

Ranunkel - yndefuld, nærmest svævende

Vandkar - smukt og rustikt (og så er det endda af egen produktion)

"Guldsmed", som nærmest svæver over vandet i karret

"Lykkefund"

Nyudsprunget Hortensia - jeg elsker de sarte farver

Super dejlig have med smukke stauder - og i øvrigt mange hyggelige siddepladser. Tak Lisbeth - det var dejligt at hilse på dig og at se din flotte have. Og ikke mindst: Tak for stiklingerne.

Og skal vi så lige tage den én gang til for Prins Knud:

Det flotte spejlbassin bag hækken


4 kommentarer:

  1. Skøn tur i Lisbeths have, tak for det. Så kan vi andre også se lidt med. Håber stiklingerne lykkes for dig. Ja og spejlbassinet kan ikke ses for tit.

    SvarSlet
  2. Selvtak. Det var hyggeligt at møde Lisbeth og se hendes skønne have, og spejlbassinet er rigtig flot.

    SvarSlet
  3. Fine billeder der gir lyst til et havebesøg ;-)
    Sommerhilsen
    Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Rose. Lisbeths have er bestemt også et besøg værd.
      Hilsen Christel

      Slet