5. juli 2012

Havefestival 2012 - Kapitel 3

Det er nogle dagen siden, jeg har blogget. Jeg har haft travlt med fødselsdagsforberedelser for min mand, og så har jeg fået malet gelænderet på verandaen (jubiii).

Men jeg havde jo barslet med billeder fra lørdagens havebesøg, og jeg holder, hvad jeg lover, så første beskrivelse kommer her:

Pias have


Lørdagens første besøg var i Vangede - en romantisk have med roser - mange af dem opstammede - og stauder, voliere, lysthus og svømmesø, plantebuer og pavillon i jern. Symetri og et begrænset plantevalget var valgt for at skabe ro i den forholdsvis lille have. Jeg var heldig at ankomme på et stille tidspunkt og fik en guidet rundtur af den søde værtinde.

Indgang med roser og plantebue

Forhave med lille bassin og opstammet rose

Hyggeligt lysthus ved svømmesøen

Pavillon i jern

Jeg er vild med de opstammede syrener omkring volieren

Køkkenhave med bærbuske i store zinkkar

Frugttræer og roser - enkelt og smukt

"De krukkede"

Opstammet rose

"Rhodo-hjørnet"

En smuk have med mange flotte detaljer. Tak til  Pia for et inspirerende besøg.

Jeg vender tilbage med beskrivelsen af mit efterfølgende besøg, som jeg havde glædet mig til, fordi det var hos Lisbeth fra bloggen Countryliv.

Ha' en god dag :o)

8 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt og gennemført ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en meget gennemført og stilren have. Der var mange smukke detaljer.

      Slet
  2. Gode billeder.
    Tak for rundvisningen i den smukke have.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak og velkommen til min blog. Altid dejligt med nye læsere og kommentarer.
      Ønsker dig en god dag - forhåbentlig har I bedre vejr end os. Regn igen her!

      Slet
  3. Smuk og spændende have.
    Haven var også på listen over de haver jeg gerne ville besøge i lørdags. Jeg nåede desværre ikke forbi, så jeg er meget glad for at se dine billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har heller ikke nået alle de haver, jeg egentlig gerne ville se. Men pyt med det - så har vi noget at glæde os til, når der er havefestival næste år :o)

      Slet
  4. Det var en fin have, tak for turen. Jeg bemærkede især det søde lille lysthus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var et rigtig hyggeligt lysthus med en dejlig udsigt til haven. Godt at bruge f.eks. på regnvejrsdage. Der stod en gramofon i lysthuset, så man kunne sidde og lytte til sine gamle LP-plader - en sjov idé, synes jeg :o)

      Slet