19. juni 2012

Nu er bunden nået

De sidste par dage har vejret været perfekt til havearbejde; det har holdt tørt og det har ikke været for varmt, og så er det jo bare om at komme ud. Så mens én var i gang med hårdt arbejde i den ene ende af terrassen


var jeg i gang andre steder i haven. Jeg fik bl.a. brækket de visne blomsterstande of vore rhododendron (tænkte i øvrigt på Lisbeth fra Høneballehaven med henblik på det antal rhododendron, hun har - vi har trods alt kun 3), fik deadheaded roser og pæoner, gødet og ikke mindst luget ved mine Kathryn Morley roser, som var ved at blive kvalt i tidsler.
Jeg har aldrig før oplevet så mange tidsler i ét bed (faktisk ikke i hele haven) - og så i den højde. Nok har jeg skubbet lugearbejdet her lidt for længe, for det er et hadearbejde pga. Kathryn's mange, spidse torne, meeen ....

Nå, men jeg nåede i bund. Det hjalp at løsne jorden med en greb. Så gik det faktisk rimelig nemt.

Her er dagens høst - fra et bed på 40 x 40 cm!!


Det positive er, at man kan se stor forskel på før og efter :o)











Vinen fik også lige en studsning

Og se, hvad jeg fandt  :o)




2 kommentarer:

  1. Tak for tanken :o)
    Jeg synes ikke det er så slemt, det er jo kun de store, jeg piller de visne af. Og jeg tager dem lidt af gangen, når de bliver grønne, men ok tid tager det jo.
    Men det er da værre at fjerne tidsler ved roserne.
    Heldigt at du fandt en plante med vindruer.

    SvarSlet
  2. Ja, tidslerne er ikke så sjove. Rhodo'erne er mere et pillearbejde, og det er faktisk ganske hyggeligt, især i godt vejr :o) Vinen er mest til pynt, men drueklaserne pynter jo også. Druerne er nu temmelig sure, så dem får fuglene.

    SvarSlet