24. juni 2012

Mens vi venter .....

Regn igen i dag. DMI's prognose siger 28 mm for København og Nordsjælland. Jeg havde håbet, at der var smuttet et komma og skulle have stået 2,8 mm, men det ser desværre ikke ud til at være tilfældet. Altså kan vi stadig ikke komme videre med vores verandaprojekt.
Verandaen og Rosa avensis "Splendens" for 3 dage siden

Vi mangler at slibe en smule på den indvendige side af gelænderet og at male. Sol, sol kom igen ..... Jeg glæder mig så meget til at få bundet min slyngrose op langs gelænderet og kunne stå på verandaen og nyde dens blomsterflor og dens dejlige duft af myrra :o))

Nå, men imens vi venter på bedre vejr, kan jeg vise nogle fotos taget på nogle af de få gode vejrdage:

Clematis "Solidarnosc"
Frøstand hos Clematis "Miss Bateman"





Geranium oxonianim "Walter's Gift"

Og så er to roser mere sprunget ud, nemlig

Rosa rugosa "Therèse Bugnet" .....
..... og Rosa "Heidi Klum"

Det er åbenbart svært for mit lille lommekamera at fange det purpurfarvede skær, som både "Heidi Klum" og "Solidarnosc" har. På billederne ser de mere røde ud, end de er i virkeligheden.

Nu er det så tid til at iføre sig gummistøvler og sydvest (ifølge Wikipedia: bredskygget, vandtæt hovedbeklædning) for at komme igang med denne søndags projekt, nemlig høstning af hyldeblomstskærme til vores hjemmelavede hyldeblomstsaft - uhm.

God søndag :o)

4 kommentarer:

  1. Ja nu kan vi godt klare os lidt uden vand, men varme vil være dejligt. Din clematis ser spændende ud.

    SvarSlet
  2. Ja, man er efterhånden lidt træt af det. Dog har vores skrå bed ved stensætningen aldrig været så grønt som i år.

    SvarSlet
  3. Hej til dig!

    Har lige fundet frem til din haveblog via Claus Dalbys..... og her vil jeg da gerne kigge med..... har selv en lille kolonihave, så det er jo altid rart, at finde inspiration hos andre!
    Du er velkommen til at kigge med på min blog!

    Hilsen fra
    Betty

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Betty.
      Velkommen til min blog. Jeg vil snarest tage et kig på din blog.
      Hilsen Christel

      Slet