14. juni 2012

Barnaby igen igen

Ligesom TV-serien kommer her endnu et afsnit med billeder af Barnaby-bedet efter hjemkomsten fra Jylland (desværre i gråvejr):

 
Pæonen "Sarah Bernhardt" (her i knop) og Geranium "Orion" klæder hinanden. Jeg er rigtig glad for "Orion" pga. dens store, blå blomster. Det er efter min mening én af de smukkeste blå storkenæb. Den bliver ret høj (sidste år 130 cm - i år kun 120 cm), men er desværre også lidt løs i væksten. Den skal derfor enten "klatre" i noget eller støttes. Jeg har planer om at flytte den til efteråret, fordi jeg synes den er for stor til det smalle Barnaby-bed.
En af mine trofaste, søde og romantiske Astrantia major. Jeg har to, som ligner hinanden meget, og jeg ved ikke hvilken der er hvilken. Den ene er en "Buckland" og den anden en "Berendien stam". De er begge hvidrosa, men den ene mere sølvhvid og den anden mere cremehvid og med grønt i spidserne. Begge med et rosa skær. Jeg tror, at dette er "Buckland" - den cremehvide. Er der nogen, der ved det, så skriv endelig til mig :o)
Og så lige endnu et foto af "Jacques Cartier", som bare er så smuk lige nu.
En anden af mine roser, som jeg også synes er så smuk, er "Shakespeare 2000". Det er en engelsk rose med en mørk rød farve, som ændrer sig, i takt med at blomsten ældes. I udspring har den en klar karminrød farve, som mørkner og ender i en flot purpurrød med et gråligt skær. Den minder meget om "Falstaff", men er lavere. Og så dufter den så dejligt.
Ja, jeg ved godt, at I har set den før, men jeg er altså glad for min Geranium "Orion".

Ha' en rigtig god dag :o)


2 kommentarer:

  1. Det er sådan en skøn tid med alle de planter, som blomstrer og som viser sig i haven. Og du viser nogle rigtig dejlig blomster. Både pæoner, storkenæb og roser kan man ikke få nok af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne - velkommen til.
      Enig - især er duftende roser ved terrassen et hit :o)
      Mange hilsener
      Christel

      Slet