29. juni 2012

Havefestival 2012 - Kapitel 2


Jeg er blevet klogere. At have sin egen blog tager tid, og når nettet så også driller, kan det tage rigtig lang tid! I går skrev jeg om onsdagens ene havebesøg, var ude at købe gave til nyuddannet student, nåede lidt havearbejde (når nu vejret var til det) og var til studentergilde.

Altså nåede jeg ikke at skrive Kapitel 2, som kommer her:

Onsdagens anden have var først åben om aftenen, og efter en bid mad hjemme tog vi (kusinen og jeg) videre til denne have i Allerød. "English Cottage Garden" kaldes den på Havens hjemmeside, og den er ganske enkelt helt forrygende, hvis man er til den stil. Haven er opdelt i mange charmerende rum og indeholder ifølge ejerne mere end 300 forskellige planter. Allerede fra vejen kan man se, at der er tale om en speciel have, og når man træder ind gennem havelågen, er det som at træde ind i en anden verden - man bliver ganske enkelt overvældet. Se bare her:

Indgang til en speciel have

Et kig mod indgangen, som gemmer sig bag "svinget".
Til højre anes den nedsænkede dufthave

Landlig romantik :o)

Digitalis langs én af havens mange stier

Flere Digitalis

Jeg elsker de mørke valmuer

Indgang til et nyt haverum

Fyldt Papaver

Espalieret frugttræ foran drivhuset

Kan I gætte, hvad roserne bliver fodret med?

Smukke frøkapsler

Skøn buket med blomster fra haven

Man kan forestille sig dette billede med gadelampen tændt

De viste billeder er kun et lille udpluk af denne skønne have. Tak til værtsfamilien (her var 3 generationer præsenteret) for at dele den med os. Haven er åben igen på søndag og er absolut et besøg værd.



8 kommentarer:

  1. Smuk have men det er stadig galt med nogen af billederne, der kommer vejskilte op i stedet for det du vil vise. De billeder jeg så var fine, men du har ret, det tager lidt tid at have sin egen haveblog, især hvis man gerne vil sætte mange billeder ind.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det har drillet meget i dag. Jeg har prøvet at sætte billederne ind igen. Håber, at det nu fungerer. Godt, at jeg ikke også har åben have ;o) Har du overhovedet tid til at sove i øjeblikket?

      Slet
  2. Nu kan alle billederne ses, så vi rigtigt kunne nyde den smukke have.
    Jeg har sovet godt om natten ovenpå alle besøgene, men i nat i en fremmed seng, det var ikke godt, så snart er det sengetid her :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ude godt, men hjemme bedst ;o)

      Slet
  3. Det er nogle dejlige haver du har besøgt, der er meget inspiration at hente - denne ser idyllisk ud og passer godt til huset.
    Tak for dit besøg igår det var hyggeligt at hilse på dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes også, at jeg har set mange dejlige haver under festivalen, og ved hvert besøg har jeg fået inspiration med mig hjem.
      Det er nu mig, der takker. Det var dejligt at se din smukke have og hyggeligt at hilse på dig. Jeg har prøvet at bejle lidt til min mand for at få ham til at lave et kar som dit, men det kræver nok lidt mere overtalelse ;o)

      Slet
  4. Sikke nogle fine billeder du viser af de forskellige haver - de er meget smukke. Er vild med drivhuset i dette indlæg.

    God weekend :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  5. Hej Marlene.
    Tak. Ja, det er et rigtigt flot drivhus. Det har været så inspirerende med disse havebesøg, og jeg har så mange gode idéer med mig hjem, men jeg er nok nødt til at sortere lidt :o)

    SvarSlet