28. juni 2012

Havefestival 2012 - kapitel 1


I går efter træning nåede jeg to havebesøg sammen med min kusine.

Have nummer ét var en villahave i Virum. Først skulle vi forbi en standhaftigt gøende Beagle bag et vindue - typisk for Beagler; jeg ved det, eftersom vi selv har én af slagsen. Da vi kom rundt om hushjørnet kom en sød ejer os i møde for at byde os velkommen til sin dejlige have - en god start :o)

Bed i halvskygge med bl.a. bregner, storkenæb og og alunrod med mørkt løv

Siddeplads blandt roser og stauder

Udsnit af staudebed med hyld i baggrunden

Astrantia og løvefod - en god farvekombination

Smuk opiumvalmue

Et meget flot - og stort - stentrug. Absolut sat på min ønskeliste

Siddeplads ved stentruget

Pergola med slyngrose og udekøkken

Klematis og hosta ved pergolastolpe

Staudebed under æbletræ - der studeres og fotograferes

Samme bed fra modsatte side

Kaffe, hjemmebag og en havesnak med andre "havenørder"

På vej ud af haven
Skyggebede med bl.a. hosta og guldvalmuer

Tak til en sød, gæstfri og opmærksom værtinde, som - for første gang i øvrigt - åbnede sin dejlige have og formåede at gøre det til en god oplevelse for os gæster.

Dagens andet besøg gik til en helt utrolig cottagehave i Allerød. Mere herom senere - nu skal jeg en tur i haven :o)

6 kommentarer:

  1. Det var en hyggelig have, I besøgte der. Jeg har ikke bagt kage til mine gæster. Ikke ond vilje, men jeg kan ikke nå det :o)
    Tak for turen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er mange, der ikke byder på kage, så det skal du ikke tænke så meget over. Vi ved alle, hvor meget arbejde I har lagt i jeres haver forud for disse besøg. Vi, der kommer på besøg, er taknemmelig over, at I orker at have os rendende :o)

      Slet
  2. Dejlige billeder fra en hyggelige have :-) Jeg kan anbefale dig, at tage forbi Jane Schuls have, hvis du ikke har været der. Den er åben for sidste gang i denne havefestival i eftermiddag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.
      Tak for tippet. Jane Schuls have så jeg sidste år, og du har ret - den er i højeste grad anbefalelsesværdig. Alene beliggenheden. I år har jeg derfor valgt nogle andre haver. Mit næste indlæg er fra en have i Allerød -"English Cottage Garden" kaldes den, og den er absolut også et besøg (eller flere) værdig.

      Slet
  3. Tak fordi du vil dele oplevelsen med os.
    Jeg gir` heller ikke kaffe til besøgende, men de må gerne drikke deres medbragte kaffe i haven.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da super med medbragt kaffe :o)

      Slet