1. juni 2012

Blogstart

I et par måneder har jeg fulgt interesseret med i andres haveblogge. Det startede med Claus Dalbys, og så skal jeg ellers love for, det greb om sig. Nu kan jeg altså ikke længere modstå trangen til selv at tage del i morskaben  :o)

Jeg er vildt imponeret over de mange flotte haver, der vises, og jeg kan da godt se, at jeg har noget at indhente. Jeg er jo kun lige begyndt. Men det skal nok blive godt - jeg har i hvert fald masser af planer. Om ikke andet så ved jeg nu, hvad jeg skal få tiden til at gå med, og hvad jeg skal bruge mine penge til   ;o)

Der en beskrivelse af min have i kapitlet "Haven", og vil du vide lidt om, hvem jeg er, kan du kigge under fanen "Bag skærmen". De øvrige kapitler bliver udfyldt hen ad vejen.

Foreløbig har jeg kun et lommekamera at fotografere med, så du må bære over med kvaliteten af mine fotos, men jeg skal selvfølgelig gøre mit bedste for at "få nogle gode skud i kassen".

Jeg glæder mig til at dele min have og mine haveoplevelser med dig.

De bedste hilsener - og god weekend.
Christel


PS: I weekenden skal jeg på tur, nemlig til Fyns Botaniske Have, Haven i Hune og Heide's Planteskole i Thisted. Jeg skal nok huske kameraet  :o)

Og så lige et par billeder fra haven .....


Clematis montana "Rubens" 
Den først udsprungne pæon i år
Mørk silkepæon fyldt med knopper
Rose "Jacques Cartier"

"Miss Bateman"
Klematis ("The President" og "Miss Bateman")
bag pæoner i knop ("Sarah Bernhardt")
Storkenæb "Orion"








2 kommentarer:

  1. Du har klaret flot at komme i gang med bloggen. Hvis du lægger kommentarer rundt omkring på andre blogge, varer det ikke længe, inden du også har faste læsere.
    Du er jo startet, kan jeg se :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Tak for din kommentar og tak for dine pæne ord.
      Man bliver utroligt glad, når nogen melder sig eller lægger en kommentar. Måske også lidt nervøs, når det går op for én, at der er nogen, der læser med :o)
      Hilsen Christel

      Slet